Kongres mezinárodní bruslařské federace ISU včera nebo předevčírem v Las Vegas zrušil dosavadní zákaz umístovat reklamy, tedy symboly a značky komerčních subjektů v podobě obrázků nebo textů přímo na závodní šaty a dresy krasobruslařů a krasobruslařek při závodních programech. Návrh změny se na seznam agendy dostal až 21. května, asi dva týdny před zahájením kongresu mezi ostatními jednadvaceti urgentními tématy.
Nově povolená reklama na šatech však nebude veliká. Bude smět mít plochu nejvýše 30 cm2. To odpovídá obdélníčku 5 x 6 cm nebo kolečku o průměru asi 6 cm. Mimo závodní jízdy, tedy od okamžiku, kdy bruslař opustí led, v Kiss-n-Cry zóně, v mix zóně, při oficiálních trénincích i na ledě, dál smějí mít na sobě až 6 kusů značek. Každá z nich může mít velikost až 60 cm2, což odpovídá obdélníčku 8 x 7,5 cm.
V kontrastu s těmito kapesníčky, všimli jste si, jak velké reklamy na svých dresech mají hokejisté, biatlonisté a cyklisté? Napadá vás nějaká spojitost? Za sebe mám ten pocit, že se funkcionáři konečně nechali přesvědčit a vydali se správným směrem. Je to sice asi málo, kapička v moři, ale díky za to. My potřebujeme velký déšť, spíš vodopády deště. Nechal bych to na samotných týmech a na samotných sportovcích, zda a jak velké reklamy na sobě budou mít. Má-li ISU pocit, že do krasobruslení nejdou peníze a zájem o náš sport klesá, toto je podle mého názoru, jedna z cest, jak zavřené dveře pootevřít a stojaté vody rozproudit.